Вот перевод на разговорный русский: Вот, братан, обновление для Доты 2 — патч 7.38b. Короче, там куча ослаблений для топовых героев. Всех привели в норму, чтобы никто не был слишком сильным. Теперь все более-менее в одной лодке. Так что, если раньше кто-то был слишком опен, то теперь все более-менее сбалансировано. В общем, разрабы постарались, чтобы игра была интереснее для всех.


🚀 Хочешь улететь на Луну вместе с нами? Подписывайся на CryptoMoon! 💸 Новости крипты, аналитика и прогнозы, которые дадут твоему кошельку ракетный ускоритель! 📈 Нажмите здесь: 👇

CryptoMoon Telegram


Некоторые из самых мощных героев Доты получили нерфы.

Неделю после запуска обновления Dota 2‘s 7.38, кажется, что некоторые герои выделяются среди своих сверстников. В ответ на это Valve подготовила инструмент для нерфинга и немного снизила мощность некоторых чрезмерно мощных героев в патче 7.38b, который вышел 4 марта.

Вот посмотрите на каждое изменение в патче DOTA 2 7.38B, доступное в клиенте для загрузки.

Содержание

  • Dota 2 Патч 7.38B Обзор
    • Dragon Knight, Abaddon Hit By nerfhammer’s Valve
    • Нейтральные предметы обновлены после новой развертывания системы в 7.38
    • Патч 7.38b Самые большие бафты и Nerfs
  • DOTA 2 Патч 7.38B Полный патч примечания
    • General
    • Предметы
    • Нейтральные элементы
    • Герои

Вот краткий обзор патча 7.38b для Dota 2 на разговорном русском:

Эй, народ! Вышла новая версия игры — 7.38b. Давайте посмотрим, что там изменили:

1. Некоторые герои получили усиления. Например, Снайпер теперь стреляет еще точнее.

2. Немного подправили баланс. Теперь игра должна быть еще интереснее.

3. Исправили кучу багов. Надеюсь, теперь все будет работать как надо.

4. Добавили кое-какие мелочи в интерфейс. Вроде бы стало удобнее.

В общем, обновление небольшое, но полезное. Скачивайте и пробуйте! Может, найдете что-то новое для себя.

Драконий Рыцарь и Абаддон сильно пострадали от балансировочных изменений Valve.

Без сомнения, это должно было произойти. В последнем обновлении 7.38B были реализованы NERFS для некоторых героев DOTA высшего уровня, включая Dragon Knight, который был среди основных целей.

Я должен сказать, что, как преданный поклонник, корректировки Fire Dragon Facet заставили меня обдумать свой следующий шаг в игре. Площадь эффекта (AOE) от хвоста дракона была значительно уменьшена, почти вдвое, а бонусный волшебный урон от атак драконов получил 40% на всех уровнях. Эти изменения, несомненно, весьма влияют на Дракона Рыцаря, который царствовал в Meta, особенно после выпуска версии 7.38 на прошлой неделе. Кажется, что нам может потребоваться переосмыслить наши стратегии, чтобы сохранить наше доминирование в игре.

Кроме того, Абаддон также пострадал, поскольку его полный набор способностей получил удар; Афотический щит теперь терпит более короткий период и требует большего количества маны, катушка тумана наносит меньший ущерб и в пределах более узкого радиуса, в то время как обновление скипетра в Аганиме больше не освещает весь экран.

Кроме того, Jakiro, Lifestealer, Tidehunter и Tiny также не были освобождены от получения урона. В общей сложности более двух десятков героев в конечном итоге были привлечены к согласованию со своими коллегами -героями.

Нейтральные предметы обновлены после введения новой системы в 7.38

20 пунктов из нейтральной категории были тонко скорректированы в версии 7.38B, после недавнего обновления системы нейтральных элементов во время обновления блуждающих вод на предыдущей неделе.

Среди всех артефактов Mana Draft выделялся как фаворит. Теперь он восстанавливает немного меньше маны по сравнению с предыдущей мощностью.

В недавнем обновлении не все нейтральные элементы были ослаблены; Вместо этого некоторые получили любителей, чтобы сделать их более полезными. Например, свинья теперь длится меньше времени, но может использоваться чаще, перезарядку Железного Колона значительно снижалась на 25%, а продолжительность очарования Pollywog была продлена на четыре секунды.

Вот перевод на разговорный русский:

«В патче 7.38b самые большие бафы и нерфы»

Это звучит как типичный заголовок для обсуждения обновления в игре Dota 2. «Бафы» означает улучшения для персонажей или предметов, а «нерфы» — ослабления. Такой стиль речи часто используется геймерами и фанатами игры.

Давай посмотрим на основные изменения, которые были внесены в главных героев в обновлении Dota 2 7.38b. Для ясности, мы рассмотрели только тех героев, которые попадают в следующие категории:

1. Бонусы для героев (усиление)
2. Нерфы для героев (ослабление)

НастройкиНастройки КрупныйКрупный МелочьМелочь
БаффыБаффы Конечно, я могу помочь с переводом на разговорный русский. Просто дай мне текст, который нужно перевести, и я сделаю это для тебя. Пивовар, Хранитель Света, Кез, Первобытное Чудовище
НерфыНерфы Абаддон, Драконий Рыцарь, Джакиро, Жизнепожиратель, Тайдхантер, Тини Вот перевод этих имен на разговорный русский:

Биестмастер, Инвокер, Лешрак, Магнус, Пророк Природы, Веномансер, Зевс

Это более неформальный вариант, который часто используется в русскоязычном сообществе игроков Dota 2. Обратите внимание, что некоторые имена оставлены без перевода, так как они уже хорошо известны в оригинальной форме.

Полные заметки о патче можно найти на сайте Valve вот здесь, но мы их для вас расшифровали ниже!

Вот неформальный перевод на русский язык:

«Вот, братан, обновление для Доты 2 — патч 7.38b. Там куча всего нового и измененного. Короче, разрабы опять все перековыряли. Хочешь знать, что изменили? Ну так читай, там все подробненько расписано. Баланс персонажей подправили, новые шмотки добавили, может даже какие-то баги пофиксили. В общем, глянь, что там у них на этот раз натворили. Может, твой любимый герой стал еще сильнее или наоборот, его ослабили. Так что не ленись, изучи все изменения, чтобы в игре не отставать от других.»

General

  • Item grace period for swapping into the main inventory without a cooldown increased from three to five seconds.
  • Tormentor: Gold to each team member on death decreased from 250 to 175.
  • Tormentor: Unyielding Shield: Base Damage absorb increased from 1,900 to 2,100.
  • Tormentor: Unyielding Shield: Base Barrier regeneration increased from 30 to 40.
  • Lotuses can no longer be picked up by Meepo clones, Arc Warden’s Tempest Double or Dazzle’s Nothl Projection.
  • Moved the spawn box of the Radiant Safelane tier 1 hard pull camp a little bit down, removing an inaccessible camp block spot that could be created by chopping down a tree.
  • Removed several trees around camps, making it easier for additional paths to be cut through.

Items

Item Change(s)
Eye of Skadi — Cold Attack Melee Movement Slow increased from 20% to 25%.
— Cold Attack no longer has a separate attack speed slow value against melee targets.
Glimmer Cape — Glimmer Bonus Movement Speed decreased from 40 to 20.
— Glimmer Mana Cost increased from 90 to 125.
Heaven’s Halberd — No longer requires a Ring of Regen.
— Recipe cost increased from 275 to 450. Total cost unchanged.
Khanda — Empower Spell Debuff Duration increased from three to four seconds.
— Empower Spell Cooldown decreased from 12 to 10 seconds.
Orb of Corrosion — Agility bonus decreased from eight to seven.
— Corrosion Melee Movement Slow increased from 6% to 8%.
Orb of Frost — Frost Melee Movement Slow increased from 5% to 6%.
Orchid Malevolence — Mana Regen bonus decreased from +3.25 to +3.
— Attack Speed bonus decreased from +40 to +35.
Bloodthorn — Mana Regen bonus decreased from +3.5 to +3.25.
— Attack Speed bonus decreased from +100 to +95.

Neutral Items

Artifacts

Item Change(s)
Mana Draught Bottoms Up mana restored rescaled from 60 + 2% of Caster’s Max Mana to 30 + 4% of Caster’s Max Mana.
Orb of Destruction Impeding Corruption duration decreased from five to three seconds.
Pig Pole Pig, Out! bonus movement speed increased from 15% to 20%.
Pig, Out! cooldown decreased from 25 to 20 seconds.
Pig, Out! duration decreased from four to three seconds.
Pollywog Charm Ribbit duration increased from 10 to 14 seconds.
Ripper’s Lash Flay cooldown decreased from 30 to 25 seconds.
Trusty Shovel Dig cooldown increased from 60 to 70 seconds.
Brigand’s Blade Dark Mercy enemy HP increment increased from 5% to 7%.
Essence Ring Life Essence duration decreased from 15 to 10 seconds.
Life Essence mana cost increased from 150 to 160.
Iron Talon Chop cooldown decreased from 20 to 15 seconds.
Searing Signet Burn Through damage threshold increased from 40 to 55.
Gale Guard Cyclonic Shield damage Barrier decreased from 400 to 250.
Gunpowder Gauntlet Beat the Crowd now also deals 50% of the bonus magical damage to enemies in the splash radius.
Beat the Crowd splash damage now bypasses physical damage block.
Ninja Gear Solitary Disguise mana cost increased from 0 to 100.
Serrated Shiv Gut ‘Em current health as physical damage decreased from 10% to 8%.
Crippling Crossbow Hobble cast range increased from 600 to 800.
Mind Breaker Silence Strike silence duration decreased from two to 1.5 seconds.
Pyrrhic Cloak Retribution damage reflection increased from 60% to 75%.
Fallen Sky Fallen Sky cooldown increased from 15 to 25 seconds.
Pirate Hat Plunder bonus gold for being the killer of a hero increased from 150 to 400.
Unrelenting Eye Relentless now also provides +10% status resistance per enemy within 300 units.

Enchantments

Enchantment Change(s)
Brawny Health bonus decreased from +125/175/225/275 to +125/165/205/245.
Mystical Magic Resistance bonus decreased from +0/10/16/22% to +0/10/14/18%.
Vampiric Lifesteal bonus decreased from +12/16/20% to +12/14/16%.
Spell Lifesteal bonus decreased from +8/12/16% to +8/10/12%.

Heroes

Hero Change(s)
Abaddon Mephitic Shroud (Facet)
Aphotic Shield
— Duration decreased from 17 to 14 seconds.

Mist Coil
— Damage/Heal decreased from 100/175/250/325 to 80/150/220/290.
— Cast Range rescaled from 600/625/650/675 to 625.

Aphotic Shield
— Duration decreased from 15 to 12 seconds.
— Mana Cost increased from 95/110/125/140 to 110/120/130/140.

Borrowed Time
Aghanim’s Scepter radius changed from 900 to Mist Coil’s Cast Range.

Alchemist Greevil’s Greed
— Gifting Aghanim’s Scepters no longer provides Spell Amplification.
Ancient Apparition Agility gain decreased from 2.2 to 2.0.
Arc Warden Ruined Replica (Facet)
Tempest Double
— Rune Duration increased from 10 to 12 seconds.
Beastmaster Base Damage decreased by three.
Brewmaster Belligerent (Innate)
Duration on respawn increased from 30 to 45 seconds.

Talents
— Level 10 Talent +200 Thunder Clap AoE replaced with +1.5s Thunder Clap Duration.

Broodmother Base Damage decreased by two.

Necrotic Webs (Facet)
Spin Web
— Health regen reduction does not affect enemies in fountain.

Chen Summon Convert (Innate)
Convert’s abilities now also level up with Holy Persuasion.
Dark Seer Base Armor decreased by one.

Aggrandize (Innate)
Restore percentage per hero level decreased from 2% to 1.5%.

Dazzle Nothl Boon (Facet)
Weave
— Allies now receive 5% extra healing from Dazzle per stack.

Poison Touch
— Duration decreased from 5/6/7/8 to 3.5/5/6.5/8 seconds.

Nothl Projection
— Shadow Wave Cooldown Reduction decreased from 30/45/60% to 30/40/50%.

Dragon Knight Fire Dragon (Facet)
Dragon Tail
— AoE while in Dragon Form decreased from 175 to 100.
Wyrm’s Wrath
— Magic Damage on Attacks decreased from 10/20/30/40 to 6/12/18/24.
Ember Spirit Strength gain decreased from 2.6 to 2.3.
Hoodwink Bushwack
— Cooldown rescaled from 14 to 15/14/13/12 seconds.
Huskar Inner Fire
— Damage decreased from 120/180/240/300 to 105/170/235/300.
Invoker Scholar of Koryx (Facet)
Cold Snap
— When Cold Snap triggers, Invoker now also restores five mana in addition to existing healing based on Quas.
Ghost Walk
— Aghanim’s Scepter ally duration increased from 20 to 30 seconds.

Mind of Tornarus (Facet)
Alacrity
— Attack range bonus increased from 50/60/70/80/90/100/110/120/130/140 to 60/70/80/90/100/110/120/130/140/150.

Agent of Gallaron (Facet)
Sun Strike
— Aghanim’s Scepter Cataclysm cooldown increased from 60 to 75 seconds.

Forge Spirit
— Attack range rescaled from 300/365/430/495/560/625/690/755/820/885 to 305/360/415/470/525/580/635/690/745/800.

Jakiro Ice Breaker (Facet)
Ice Path
— Path Duration decreased from six to five seconds.

Ice Path
— Cooldown increased from 18/15/12/9 to 20/17/14/11 seconds.

Talents
— Level 15 Talent -1.5s Ice Path Cooldown replaced with +60 Ice Path Base Damage.

Keeper of the Light Spirit Form
— Cooldown decreased from 85 to 85/80/75 seconds.
— Duration increased from 40 to 40/45/50 seconds.
— Illuminate Heal increased from 50/60/70% to 70%.

Talents
— Level 20 Talent +15s Spirit Form Duration replaced with +10% Spirit Form Movement Speed.

Kez Base Intelligence increased from 18 to 20.
Strength gain increased from 2.6 to 2.8.

Shadowhawk (Facet)
Now scales with ultimate abilities instead of Shodo Sai.
Shodo Sai
— Invis Bonus Crit rescaled from 50% to 40/60/80/100%.

Grappling Claw
— Lifesteal increased from 50/75/100/125% to 65/85/105/125%.

Shodo Sai
— Can now block all physical attack sources (still can’t Mark non-hero units)

Raptor Dance
— Invulnerability period increased from 0.1 to 0.2 seconds.

Leshrac Chronoptic Nourishment (Facet)
Damage as mana restore increased from 10/18/26/34% to 14/21/28/35%.

Diabolic Edict
— Mana Cost increased from 90/110/130/150 to 90/120/150/180.

Lightning Storm
— No longer slows attack speed.

Lifestealer Base Agility decreased by four.

Fleshfeast (Facet)
Feast
— Max HP per hero kill decreased from 25/35/45/55 to 20/25/30/35.

Feast
— Max HP per hero kill decreased from 15 to 10.

Infest
— Aghanim’s Scepter no longer disarms targeted enemy hero.
— Aghanim’s Scepter attack rate improved from 1.25s to one scond.

Lina Laguna Blade
— Aghanim’s Shard damage converted increased from 75% to 100%.
Lycan Spirit Wolves (Facet)
Summon Wolves
— Bonus health per wolf increased from 50/100/150/200 to 60/115/170/225.
Magnus Eternal Empowerment (Innate) Empower
— Max self bonus decreased from 10/15/20/25% to 8/12/16/20%.

Skewer
— Distance decreased from 900/975/1,050/1,125 to 800/900/1,000/1,100.
— Aghanim’s Shard Distance decreased from 1,175/1,250/1,325/1,400 to 1,075/1,175/1,275/1,375.

Marci Rebound
— Impact Damage decreased from 80/160/240/320 to 75/150/225/300.
— Aghanim’s Shard Impact Damage decreased from 96/192/288/384 to 90/180/270/360.
Medusa Venomous Volley (Facet)
Attacks required to apply poison increased from five to six.
Meepo Codependent (Facet)
Attack speed bonus decreased from 7% to 5%.
Mirana Starstruck (Facet)
Starstorm
— Blind Duration decreased from 3.5/4/4.5/5 to three seconds.
Monkey King Wukong’s Command
— Soldiers no longer receive a copy of Monkey King’s neutral item.
Muerta The Calling
— No longer slows attack speed.
Nature’s Prophet Wrath of Nature
— Aghanim’s Scepter no longer reduces cooldown by 25 seconds.

Talents
— Level 10 Talent Wrath of Nature Base Damage bonus decreased from +30 to +25.
— Level 20 Talent Sprout Leashes replaced with -15s Wrath of Nature cooldown.

Night Stalker Night Reign (Facet)
Hunter in the Night
— Move Speed decreased from 16/22/28/34/40% to 10/22/28/34/40%.

Voidbringer (Facet)
Void
— AoE on level five increased from 300 to 350.

Talents
— Level 10 Talent Dark Ascension Duration decreased from +6 to +5 seconds.

Phantom Lancer Juxtapose
— Illusion Trigger Chance increased from 8% to 9%.
Primal Beast Provoke the Beast (Facet)
Uproar
— Stacks gained per debuff increased from two to three.

Ferocity (Facet)
Pulverize
— Stack duration decreased from 20 to 15 seconds.

Spectre Forsaken (Facet)
Desolate
— Damage Multiplier increased from 1.75x to 2x.
Storm Spirit Intelligence gain decreased from 3.9 to 3.7.
Tidehunter Anchor Smash
— Damage Reduction decreased from 30/40/50/60% to 25/30/35/40%.

Dead In The Water
— Damage decreased from 200 to 100.
— Mana Cost increased from 80 to 110.

Tiny Grow
— Bonus Armor decreased from 10/17/24 to 5/10/15.
Troll Warlord Fervor
— Aghanim’s Shard no longer procs additional attacks when attacking a building or ward-type unit.
Tusk Drinking Buddies (Facet)
Drinking Buddies
— Bonus damage increased from 20/45/70/95 to 20/50/80/110.
Venomancer Venomous Gale
— Slow decreased from 50% to 35/40/45/50%.
Visage Grave Chill
— Duration decreased from six to five seconds.
— Move Speed Drain decreased from 15/20/25/30% to 12/16/20/24%.
Warlock Black Grimoire (Facet)
XP per kill/assist decreased from 250 to 200.
Weaver The Swarm
— Attack Interval increased from 1.15/1.0/0.85/0.7 to 1.2/1.05/0.9/0.75 seconds.
Windranger Agility gain increased from 1.7 to 1.9.

Shackleshot
— Shackle Duration increased from 1.6/2.1/2.6/3.1 to 1.75/2.25/2.75/3.25 seconds.

Winter Wyvern Recursive (Facet)
Winter’s Curse
— No longer amplifies physical, magical, and pure damage taken from Winter Wyvern.

Winter’s Curse
— Cursed target is no longer immune to physical damage from Winter Wyvern and her controlled units
— Cooldown increased from 85/80/75 to 100/90/80 seconds.

Zeus Base damage decreased by four.

Lightning Bolt
— Sight Radius decreased from 750 to 500.

Смотрите также

2025-03-05 03:49